Nasza idea odżywiania

Dodano: 15 czerwca 2015 • Kuchnia, Sport, Zdrowe odżywianieDodaj komentarz

thumbnail-default

Na wstępie artykułu chciałbym zaznaczyć iż dieta to nie tylko wyrzeczenia oraz życie od posiłku do posiłku. Na codzień staramy się unikać zarówno w naszej pracy z innymi jak i życiu codziennym słowa „dieta”. Sposób żywienia, jadłospis, styl życia – takich zamienników używamy. Samo słowo „dieta” kojarzy się z  jakimś konkretnym okresem czasowym, odżywiamy się przez całe życie i to my wybieramy to jaki styl życia preferujemy.

Jeśli chodzi o samych nas to w zależności od okresu przygotowawczego, w jakim się znajdujemy oraz obecnych priorytetów sportowych i życiowych tak zmienią się również nasz plan żywieniowy. W chwili obecnej nasze jadłospisy wyglądają bardzo podobnie. Od poniedziałku do piątku staramy się trzymać tzw. „czystej miski” a w weekendy luzujemy i żywimy się również zdrowo ale nie liczymy tego co jemy, dodatkowo korzystamy z życia i często doładowujemy się czymś „zakazanym” np. lody, gofry i inne słodycze. Aczkolwiek w obecnym etapie jakim jesteśmy czyli deficycie kalorycznym, wysokiej intensywności treningowej i zawodowej takie doładowanie pozwala nam zachować „czystą głowę” , spędzić miło czas, poznawać nowe miejsca oraz tak naprawdę z punktu widzenia sylwetkowo-sportowego polepszać formę poprzez ładowanie energii / glikogenu na cały tydzień ciężkiej pracy.

Czysta miska” – nasz jadłospisy składają się z 5-6 posiłków, spożywamy je w mniej więcej równych okresach czasowych. Każdy z nas ma indywidualne gramatury makro i mikro elementów dobrane pod swoje zapotrzebowanie. Bazujemy na pełnowartościowych źródłach białka, używamy tłuszczy nasyconych jak i nienasyconych, a największa zawartość węglowodanów występuje w porach około treningowych.

Tagi: ,